1402 Anahtar Açılamadı (Unknown\Components) Hatası ve Çözümü


Yazımız en son 17 Haziran 2018 tarihinde güncellenmiş ve 210 defa okunmuş.

Bugün Visual Studio yazılımını kaldırmak isterken Visual Studio 2010 Tools for Office kısmında 1402 Anahtar Açılamadı hatası aldım. Biraz araştırmadan sonra yeterli Türkçe kaynak olmadığını fark ettim ve burada detaylarıyla paylaşıyorum.

Problem:

Bir mesaj: “Anahtar açılamadı: UNKNOWN \ Components \ (çok sayıda harf ve sayı). Hata 1402. Bu anahtara yeterince erişebildiğinizi doğrulayın veya destek personelinize başvurun. ”

Sebep:

HKEY_LOCAL_MACHINE \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Installer \ UserData \ S-1-5- <SAYILAR> \ Components anahtarının yanlış izinleri var.

1402 Anahtar Açılamadı (Unknown\Components) Hatası: Çözüm 1

Windows Başlat menüsünde,arama kutusuna CMD girin. Cmd.exe dosyasını sağ tıklayınve Yönetici olarak çalıştır’ı seçin. Aşağıdaki satırı kopyalayın ve cmd penceresine yapıştırın, Enter tuşuna basın.

secedit /configure /cfg %windir%\inf\defltbase.inf /db defltbase.sdb /verbose

1402 Anahtar Açılamadı (Unknown\Components) Hatası: Çözüm 2

Uyarı: Aşağıdaki prosedür Windows kayıt defterini düzenlemeyi içerir. Kayıt defterinin yanlış düzenlenmesi bilgisayarınıza zarar verebilir ve başlatılmamasına neden olabilir. Aşağıdaki adımları yerine getirmekte rahat değilseniz, lütfen bir uzmanla iletişime geçin.
  1. Microsoft TechNet’ten PsExec’i indirin ve içeriği masaüstünüze çıkarın.
  2. Yönetici olarak bir Windows komut istemi (CMD) açın.
  3. Komut dizininde PsExec’i çıkardığınız klasöre girin.
  4. Komut satırına;

    psexec -i -d -s c:\windows\regedit.exe
    

    yazın . Bu, Windows’un kayıt defteri düzenleyicisini Sistem hesabının izinleriyle çalıştırmasına neden olur; bu, Yönetici’den daha güçlü bir hesaptır.

  5. HKEY_LOCAL_MACHINE \ Software \ Microsoft \ Windows \ CurrentVersion \ Installer \ UserData \ klasörüne göz atın
  6. UserData klasörünü sağ tıklatın ve sonra izinler… ‘i tıklatın .
  7. UserData için İzinler iletişim kutusunda Gelişmiş’i tıklatın .
  8. Administrators’ün tam izinlere sahip olduğundan ve Users’in okuma izinlerine sahip olduğundan emin olun. Bu kısımda başka izinler de olacaktır fakat Administrators ve Users kısmı bizim için önem arz ediyor.
  9. Bu nesneden devralınabilen izinlerle tüm alt nesne izinlerini değiştir’i seçin .
  10. İzinleri uygulamak için iki kez Tamam’a tıklayın.

Tüm bunları uyguladıktan sonra yükleme/kaldırma işlemini tekrar yapmayı deneyin. Bende ikinci çözüm işe yaradı ve sorunu giderebildim.